Wednesday, July 9, 2014

Peace comes through music

Nu-i așa că sună a clișeu? Să asculți muzică când treci printr-o perioadă mai proastă și chiar să te simți mai bine după aceea să crezi că există speranță să se rezolve totul.. și asta doar din câteva versuri și o linie melodică.. Dar oare cum așa?


Am găsit articolul ăsta - The power of music - din întâmplare când căutam material pentru un proiect. Dacă-l citești, chiar și printre rânduri pentru că e destul de mult și, na, ce-i mult strică, vei afla că tu de fapt când te bucuri de un anumit sunet sau de o melodie și începi ori să cânți, să te miști, să dansezi sau să murmuri versurile sau frânturi din melodie, o faci în mod inconștient. 
Creierul eliberează dopamina (pentru cei ce nu știu, prietenul google informează: dopamina este unul dintre principalii neurotransmițătorii de la nivelul sistemului nervos, o substanță care transmite informația între neuronii creierului, această substanță fiind implicată într-o varietate largă de activități diferite, cum ar fi controlul motilității, al mișcărilor musculare) și aceasta se manifestă în interjecțiile noastre și entuziasmul când dăm de muzică bună și ne facem să vrem și mai mult.

O explicație mai comică și mai interactivă ar fi asta:




Eu, sincer, nu aș putea trăi fără să ascult muzică, am nevoie în fiecare zi de doza mea. Și tu simți la fel?

Asta ascult eu acum:




✌&♥

No comments:

Post a Comment